Jane ♥ Beautiful

10. října 2014

Konec bezhlavého nakupování... Aneb základy šatníku a kvalita vs. kvantita

Krásný  pátek!

Doufám, že se máte všichni skvěle a je u vás taky takový krásný slunečný podzim, jako tady :)

Jelikož a protože se už nějakou tu dobu snažím krotit v nákupech, snažím se před nakupováním přemýšlet a takdále, nenakupovat blbosti, co mi pak leží jenom ve skříni.. Rozhodla jsem se sepsat takový článek o tom, co si myslím, že se vyplatí nakoupit, do čeho investovat trošku víc peněz a co vám prokáže milou službu. Nejsem samozřejmě žádná odbornice, ale třeba někomu moje rady pomůžou. :) 

Navíc je  to i pro mě takový "vodítko", protože čím víc přemýšlíte doma před nákupy, tím méně potom budete trávit času před skříní s "nemám nic na sebe" myšlenkou.  Jaksi mi tu chybí skoro veškerý podzimní a zimní oblečení. Od bundy, přes svetry, boty, až po spodní prádlo. Takže jsem si včera sedla a zapřemýšlela, co všechno potřebuji, do čeho investovat mé těžce vydřené peníze (:D). 

Jsem hrozně ráda, že jsem začala před nakupováním přemýšlet. Totiž, už nechodím do obchodu "jentak" "pro něco, ale nevím co".  Ale samozřejmě, jsem žena, takže mám občas takový ty zkraty..naštěstí ne tak často!

Třeba vážně nesnášim Primark. Ok, na pyžamo dobrý..ale jinak? Jako hadrárna šílená, milion lidí, nehcutnej vzduch, hrozný hadry.. Ne fakt díky. Mnohem radši mám poslední dobou menší obchůdky, kde je jen málo oblečení.. Vážně nesnášim, když přijdu do obchodu a je tam toho toooooooooooolik, že nevím, kde začít... takže projistotu odejdu. :D A pak samozřejmě charity shops 

Takže v dnešním článku bych vám ráda ukázala seznam věcí, který si myslím, že jsou takový základ šatníku pro podzim/zimu. Na obrázcích jsou jen věci, které já nemám a právě je potřebuju postupně nakoupit, plus ještě připíšu věcí, které už mám a myslím si, že byste je měli mít také. :)

Opravdu si myslím, že je lepší koupit si pár kvalitních kousků, jako takovou "základnu" a pak dokupovat nějaký třeba levnější. Jsem moc ráda za to, že jsem do této fáze taky konečně dospěla, že jsem si našetřila pro mě celkem velký obnos, abych si konečně mohla koupit pár kvalitních kousků, které vím, že na 100% využiji. Samozřejmě většina věcí není zrovna levných, ale podle mě je  vždy lepší kvalita nad kvantitou a nemůžete po svetru z kašmíru nebo vlny chtít, aby stál stejně jako ten z umělých vláken. Takže ano, stojí to víc, ale ve výsledku to vyjde vlastně nastejno.  Určitě to znáte, koupíte si čtvery džíny za 500 a ani jedny vám nesedí a po chvilce nošení se vám udělá díra/ ošoupu/ vyblednou/ whatever. Je to tak prostě se všim, proto se nebojte invesovat a kupte si třeba jedny kvalitní džíny, který vám vydrží roky a budou skvěle padnout, než tisíc nepoužitelných. A nakupujte v sekáčích! Vážně se tam dají najít poklady...


Co mi nesmí chybět v podzimním/zimním šatníku?










Spodní prádlo  S hrůzou jsem zjistila, že nemám žádnou černou ani tělovou podprsenku! Většina mých podprsenek je barevných, takže jdu na lov bílých, černých a tělových podprsenek. Zdá se to možná zbytečný, ale dobře padnoucí spodní prádlo v neutrální barvě je nutnost. Já se po něm půjdu mrknout do MS nebo Nextu.


Basic trička a tílka Obyčejná jednobarevná tílka, trička s krátkým rukávem s V výstřihem a taky trička s dlouhým rukávem. Ideálně v bílé, šedé, černé a béžové plus třeba proužkaté a klidně nějaké volnější. Hledejte nějaké bavlněné, ale pozor, ať to není 100%, vypadá to sice moc lákavě, ale je lepší, když je tam třeba 5% elastanu, protože samotná bavlna se rychle vytahá.


Vlněné svetry Ráda bych našla nějaký fajn vlněný svetr, třeba i s kašmírem, juch, za přijatelnou cenu. Vím, že mají pěkně a příjemné v Nextu. Ráda bych zase nějaký spíš volnější v krémové barvě a hlavně nekousavý! Což je zrovna u vlny celkem špatný, ale pokud je tam příměs kašmíru, je to lepší. :) Navíc vlna opravdu zahřeje.. A já prostě potřebuju vlněný, protože je mi vážně pořád zima a v těch umělýh svetrech mi je zima. Navíc po pár vyprání jsou všude žmolky a tak.


Propínací svetry Opět mi chybí nějaký příjemný, teplý kardigan v neutrální barvě


Trenchcoat Co dodat. Až najdu ten pravý, ani dlouhý, ani krátký, ani tmavý, ani světlý.. budu nejšťastnější!


Křivák Ten mám a jsem s ním moc spokojená. Tohle je podle mě jeden z těch kousků, který se fakt unosí snad ke všemu. Pak už je jen na vašich preferencích, jestli chcete se zlatými detaily, stříbrnými, kožený, koženkový..


Džínová bunda Taky taková klasika, co se doma rozhodně neztratí. :)


Podzimní parka Mám! A dokonce dvě. Jednu béžovou z Takka a jednu khaki ze sekáče (původně ze Zary)


Zimní parka Tak tu nemám. A pokukuju po jedné úžasné Michael Kors v T.K. Maxxx. A taky se mi líbí jedna z Vero mody, která je o polovinu levnější, než MK.. No uvidíme. Každopádně by se mi líbila asi v černé nebo tmavě modré. A s kožíškem.


Džíny Tak s džíny je to velká potíž, jelikož ty potřebuji vážně nutně nutně nutně. Nic nenosím víc, než džíny a moje nejoblíbenější se mi opět roztrhly.  Zítra si plánuju pořídit Levisky, ani světlé, ani tmavé...a jestli za ty prachy nebudou krásně sedět a neudělaj mi dokonalý, hubený, dlouhý, prostě božský nohy, tak budu zlá! :D


A potřebuji i černé skinny. Takže jestli budou vážně boží, možná koupím i černé..ale ty mám už vyhlídlé v Topshopu a River Islandu, takže uvidíme. :)


Boty Bílé kožené Conversky kupuju hned, jen co budou mít v Office Shoes mojí velikost. Jsou prostě krásné a jsou to klasiky. Navíc se mi líbí víc než látkové, udrží lépe teplo a podle mě budou i jednodušší na údržbu. Kožené černé "anke boots" na podzim/zimu potřebuji taky nutně. Mám už jedny vyhlídlé v T.K.Maxxx, ale jsou na podpatku, takže to musím ještě promyslet. A holinky Hunter si přeju už moc moc dlouho. A nebo holinky Melissa.


Doplňky Ty samozřejmě nesmí chybět, každý ví, že i ten nejobyčejnější outfit dokážou vyzdvihnout o něco výš. Je na každým, jaké doplňky zvolí, avšak podle mě by každá žena měla mít ve svém šatníku kvalitní černou koženou kabelku, jednu menší (já se zamilovala do kabelek Rebecca Minkoff)  a jednu větší. ( třeba MK Hamilton láska) Šátky a šály by taky určitě neměly chybět, konkrétně takové ty veeelké, nejlíp vlněné. Potřebuji jeden béžový a jeden šedý. A taky Passminu. Ach ach..

Určitě by nikomu neměli chybět "lepší" šperky, třeba já preferuji hodinky, jemný řetízek (třeba tenhle Karma, do kterého jsem zamilovaná) a pak narámek Pandora třeba. Naušnice ani prstýnky moc nenosím, ale tak neříkám, že by se mi nelíbily...


Pár rad závěrem

  • Nebojte se sekáčů, ale nechoďte tam s jasnou představou, protože byste nejspíš byli zklamaní.
  • Naopak před "normálním" nakupováním pořádně přemýšlejte, co opravdu potřebujete
  • Nekupujte tisíc triček/kalhot/svetrů jen proto, že jsou levný "a vlastně za ty prachy to až tak hrozný neni!"... je. A zbytečně dáte třeba i jen 200 za něco, co se vám bude válet ve skříni, když už ty blbý 2 stovky jste si mohli přidat k něčemu pořádnýmu
  • Nakupujte s rozmyslem a ne bez mozku. Upřednostňujte  dražší kvalitu před kvantitou
  • Mějte pevnou "základnu" na pár let dopředu, do které investujte větší obnos a až pak si kupte něco levnějšího, na jednu sezonu





Tak, samozřejmě, tohle je můj seznam, to znamená, že to není žádný svatý grál, někdo má raději sukně, a tak si logicky nebude kupovat milion kalhot.. atakdále atakdále. Avšak budu moc ráda, když mi dáte do komentářů vědět, jestli se vám článek líbil a v něčem třeba pomohl. Nebo mi třeba klidně napiště, co byste ještě přidali, popřípadě ubrali, Moc ráda se inspiruji!

 Já vyrážím na nákupy zítra, ale jsem si 100% jista, že všechny věci nekoupím, už jenom proto, že zas tolik peněz nemám, a však postupně bych je moc ráda přikoupila. :)




Mějte se krásně a vzhůru k promyšlenému nakupování!

Přeji nejkrásnější víkend, milé čtenářky! 

Vaše J.











22 komentářů:

  1. Krásné kašmírové svetry mají teď v MS:)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký článek. Mám to tak nějak stejně a vlastním většinu z ukázaného, bílé converse, basic trika, cardigany, svetry.. Moje klasika :) Padnoucí a pěkné spodní prádlo je základem, dost si na to potrpím. Já mám docela dost bot, to si myslím, že je také důležité. A karmu, jó tu si přeju už dlouho, snad Ježíšek nadělí! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Některé kousky jsou mé must have také. Mám ráda kotníčkové boty, converse, křiváky, kabáty a hlavně šály a šátky. :) Podprsenky nakupuju zásadne v Lindexu, jsou kvalitní a skvěle mi sedí.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc povedenej článek, a naprosto souhlasím je zbytečné nakoupit plno hadrů po 200 a nakonec budou ležet ve skříni. Přiznám se, ze jsem to taky dělala, protože to děsný tričko bylo proste ve slevě 😄, ale jsem uz vyléčena a svoje nákupy si poradně promyslim. Jinak Hunter holinky si taky přeju strašne moc dlouho 😄

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý článek, do sekáčů chodím ráda a tam chodím fakt, že se jdu podívat na co narazím, tam si neplánuji, že něco chci. A už jsem si taky říkala, že bude nakupování lepší, když půjdu za něčím cíleně do ostatních obchodů :)
    Ty bílé kožené conversky by se mi taky líbily :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  6. Opravdu skvělý článek! Dříve jsem také nakupovala bez rozmyslu, teď už se snažím víc přemýšlet, co opravdu potřebuji a jestli to unosím :) Ale občas stejně podlehnu a koupím i tričko ve slevě, které sice nepotřebuju ale jednoduše se mi líbí :) Naštěstí to končí tak, že ho opravdu nosím :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak tak. Trenčkot, kožená bunda, propínací svetry v neutrálních barvách, černý nebo bílý trika, dokonale padnoucí kalhoty (za mě Levisky nebrat, měla jsem je na sobě a odstávaly mi v pase) a to v několika barvách (džíny modrý, šedý i černý). Sice si občas koupím třetí černou košili jen proto, že se mi líbila, ale fakt ji nosím a často pořádám podobný nálety na sekáč, protože v řetězci bych za to plnou cenu fakt nedala, tím spíš, když to nutně nepotřebuju. Spodní prádlo je základ na každou roční dobu (černá a tělová podprsenka, černá pod tmavé věci, protože na bílou občas něco pustí a zkrátka se rychle zapere a tělová pod různě prosvítající nebo bílá tílka. Nic horšího než když někomu zpod bílého oblečení svítí bílá podprsenka nebo lezou kdysi-bílá ramínka.) K "co by měla každá žena mít v šatníku" přidávám ještě bílou košili, lodičky a společenské oblečení (malé černé/kostým). Parka za mě ne, na mě je teda moc sportovní, mám radši kvalitní vlněný kabát. A taky neunosím Conversky, sice jsem si jedny obyč plátěnky koupila, ale i tak pro ně nemám moc využití a tak až se mi rozpadnou, koupím si spíš takové ty plátěné baleríny.

    OdpovědětVymazat
  8. dúfam, že sem dáš aj výsledok nákupov, inak so všetkým môžem len súhlasiť, tiež už pred nákupmi viac rozmýšľam a niekedy sa voľky-nevoľky presviedčam, že niečo aj tak nevynosím, aj keď sa mi to páči:)

    OdpovědětVymazat
  9. Janičko, ty na nás úplně prdíš..:((

    OdpovědětVymazat
  10. Přesně, taky jsem se teď pustila do velkéhp třídění. Kupuju jen kvalitní a nadčasový věci!

    OdpovědětVymazat
  11. moc pěkné věci :)

    PS: Moc ráda bych tě pozvala na svou GIVEAWAY :)

    OdpovědětVymazat
  12. Taky jsem si dala podobné předsevzetí, ale kdo má těm slevám odolávat :-D

    OdpovědětVymazat
  13. Super článek! :) V MS určitě najdeš pěkné spodn prádlo:) Já mam od nich už 4 podprsenky a nedám na ně dopustit!
    http://lifewithveronica.blogspot.cz/2015/06/yellow.html

    OdpovědětVymazat
  14. Ahojky!!! Jsem ráda, že jsem tě našla. Protože ti chci říct. že mám nový blog.

    www.blogbycathy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  15. S bezhlavým nakupováním se už snažím taky bojovat a zatím mi to jde. Sice stále trpím drobnou uchylkou na všechny možné cardigany a další svetříky, protože mám domělou představu, že je všechny potřebuju, ale jinak jsem s bezhlavými shoppingy skončila..:) mám totiž tolik oblečení, že ho moc nemám kam dávat.

    ...Instantní krása...

    OdpovědětVymazat
  16. V tomto článku jsem se viděla snad v každém slově :D. Také jsem už "zmoudřela" a vidím, že ty tisíce levných hadrů stejně v životě neunosím a akorát to pak dávám kamarádkám nebo komukoliv, kdo se naskytne :D. Také mám někdy ten zkrat, kdy potřebuju jít prostě utrácet, ale i u toho už se snažím přemýšlet :D.

    OdpovědětVymazat
  17. Super článek! Když hledám inspiraci pro svůj šatník, určitě kouknu na http://trendy-moda.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Zajímavý článek, určitě je lepší mít kvalitu a méně oblečení než hodně levných věcí, které nejsou k ničemu..

    OdpovědětVymazat
  19. Moc hezký článek a máš pravdu, kvalita nad kvantitou :)

    OdpovědětVymazat
  20. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji! ♥