Jane ♥ Beautiful

23. srpna 2013

Vše o naší cestě do Londýna - ubytování, doprava, jídlo..

Krásné páteční dopoledne!

jak jsem slíbila, dnes přicházím s dalším článkem o Londýně. (neštve vás to už trochu? Nesmí totiž, bude ještě jeden!:D vlastně... dva :D)
Tentokrát bych vám ráda popsala trošku víc detailněji naši cestu, protože jsme jeli sami, bez agentury, takhle poprvé..no měli jsme trochu strach, ale teď vím, že jinak už to praktikovat nebudem. Ušetří se spoustu peněz, nejste nijak omezování průvodcem.. Jediný, co je k tomu potřeba, je dostatek času a nervů, protože to hledání bylo občas děsný!

Doprava do Londýna

Asi bych začala dopravou. Jeli jsme busem se Student Agency. Samozřejmě jsme chtěli letět, sice letenka byla stejně drahá jako bus, ale nebylo v tom zavazadlo a to stálo okolo 2tisíc, takže bus byl jasná volba. Zpáteční jízdenka vyšla myslím na 2700 (měla jsem isic kartu), jelo se z Prahy. Když jsme jeli tam, tak jsme jeli trajektem, to bylo krásný, zpět jsme jeli naložený na nějakym vlaku tunelem, to už tak hezký nebylo, ale zase to bylo kratší. Cestovat žlutým busem SA je fakt super, asi nejlepší, jakým jsem jela. Máte zdarma teplé nápoje (a výbornou horkou čokoládu!), noviny ( měli tam i Elle, kterou si pak můžete odnést domů), sluchátka a prostě je tam celkově takový super servis. Doporučuju. Jo a zavazadlo máte samozřejmě v ceně, do 30kg.

Jak se dostat z nádraží do hotelu

My jsme vystoupili na nádraží Victoria green line station, to bylo asi 5 minut k vlakovému nádraží Victoria (navedli vás tam i šipky, takže žádnej strach) a odtamtud jelo přímo metro. Jednou jsme přestupovali a pak už hurá do hotelu. Na jejich stránkách ale máte přesně popsané, jak se k nim z letiště/nádraží dostat.

Ubytování

Ubytování jsem nejdříve hledala přes booking.com, ale nakonec jsme díky orbionu vybrali penzion/hotel InnLondon. Byl ještě levnější, než všechny hotely na bookingu a navíc majitelé byli Slováci, takže to byl příjemnej bonus. Musím hotel jen a jen pochválit, protože všude bylo čisto, koupelny se každej den uklízely (byly teda společný a jen 2, ale nikdy jsme nečekali). První noc jsme spali v pokoji s oddělenými postelemi, další noci jsme spali už normálně ve společný :) Všechny pokoje byly moc hezké, takové jakoby starší, jestli chápete, ale to se mi k tomu hotelu dokonale hodilo. Celý byl tak nějak laděn.
Byla tam i společná kuchyňka s nádobím, které teda bylo občas fuj, ale tak jsem si ho holt před jídlem umyla. :)
Za těch 6 nocí, co jsme tam byli, jsme zaplatili 140 liber za jednoho. Není to nějak extra levný, ale na Londýn bych řekla, že jo, já nic levnějšího nenašla.
Stránky na tento hotel jsou zde (a ne, není to žádná reklama, jen vám chci dát tip na dobré a levné ubytko)

Doprava po Londýně

Doprava po Londýně vyjde docela draho. My si koupili týdenní Oyster card pro 1. a 2. zonu, protože hlavní památky byly hlavně tady a náš hotel byl taky naštěstí v 2. zoně. Stála 30 liber + 5 liber jako záloha na tu kartičku. No a s Oyster card jste pak už mohli jezdit metrem či busem, jak jste chtěli. Myslím si, že je to lepší, protože my jsme se najezdili (a taky nachodili) fakt hodně, ono se to nezdá, ale jednou jedete blbým směrem, tak musíte chytnout jinej bus a hned se to všechno nasčítá. S tou kartičkou jste prostě už nic počítat nemuseli a jezdili jste jak diví, my klidně jeli i jednu zástavku..třeba na Oxofrd street jsme byli uprostřed a Primark byl na konci..takže když už nás bolely nožky, tak bus byl jasnej :D :)
Metro se zdá být složité (a pro mě pořád je, kdyby tam nebyl přítel, tak jsem ztracená..ikdyž, pak už jsem to taky ovládala:D) ale zas tak hrozně to není. Vždycky si najdete konečnou stanici, na které je ta, na které chcete vystoupit a podle té se orientujete.
Já jsem měla raději double deckery, ze kterých jsem se mohla koukat po Londýně, ale byly hroooozně pomalé :( . Fakt jsme je používali jen když jsme měli čas, jinak to vždy jistilo metro.
Při příchodu i odchodu z metra musíte vždy kartičku přiložit ke žlutým čtečkám, aby se vám zkontrolovalo jízdné a otevřela se brána. Udělejte to tak, ikdyž budou brány otevřený, kdybyste to neudělali, mohli byste pak dostat slušnou pokutu.

Jídlo

Jídlo vychází v Londýně docela draho, takže jak jsem si plánovala, že budu chodit každý den na snídaně..no tak z toho trosku sešlo, by mi pak na nic nezbylo. :D Kupovali jsme si tousťák (a že ten jejich je o mnohem lepší!) a nutellu a ovoce a tohle jsme každý ráno snídali. Jednou jsme nutellu proměnili za burákový máslo a přišlo další zklamání, ani burákový máslo mi nechutná, achjo, prostě ne a ne a nebudu in!

Ve městě jsme většinou zašli buď na ty skvělý nudle, o kterých jsem vám říkala, občas do  ehm ehm mekáče ehm ehm, občas si udělali piknik a občas si koupili ty jejich hnusný balený sendviče. Večer jsme si opět koupili pečivo, ňákou šunku a zeleninu.

Francouzská bageta se pohybuje okolo libry, to samý tousťák, nutella okolo libry a půl, ty sendviče 3 libry, šunka 2 libry a rajčata a různý saláty jsme kupovali večer ve slevě třeba za 0,50 libry. :D
Samozřejmě jsme museli ochutnat slavné Fish and Chips..a jako.. nechápu co na tom vidí, natož jíst to každej den.. ooo jak mě po tom bylo těžko.. no děkuji, už ne :)

Hrozně mě mrzí, že jsme nestihli trhy v Camdenu, tam prý jsou stánky s různými kuchyněmi..to mě fakt mrzí. Takže tam určitě zajděte. :) Nebo do All you can eat, za 7 liber si můžete naložit, co budete chtít.

Co vidět?

Nebudu vám tady vypisovat všechny památky, to je jasný. Ale jak už jsem řekla, určitě navštivte trhy v Camdenu (i za mě!) a i jiné trhy. Taky si občas odpočiňte, udělejte piknik v parcích. Nejhezčí byl Regent´s park a taky St. James Park.. no a samozřejmě Hyde park :)
Dejte si někde Fish and chips (to prostě musíte, ikdyž pak třeba zjistíte, že to nebylo nic extra jako já:D)
Zajděte si na London Eye, na kterém jsem taky nebyla. (ale aspoň o důvod víc se tam vrátit:))
Taky můžete navštívit muzea, galerie..to mě osobně moc nebere. Nebo třeba zoo :)

Nákupy

Tak to bych samozřejmě nebyla já, abych si taky něco nekoupila. :) Všechno to ještě uvidíte v článku. Co se týče kosmetiky, tak určitě vlasovku Aussie, Tressemé, John Frieda. Z dekorativky Sleek ♥, MUA, Revlon (ikdyž, ten mi tam přijde docela drahej), Carmex, balzámy od Nivey, pak se tam taky vyplatili sprcháče Dove, měli je zrovna za libru a taky veeelké deodoranty od Nivey, taky za libru.
Chodila jsem do obchodů jako je Topshop, Zara, New Look a River Island, Forever 21 mě docela zklamal. A samozřejmě Primark, ta největší šílenost, maličko jak věci z tržnice, ale občas tam bylo něco pěknýho, hlavně ty ťuťu pyžámka!♥

Tak to by bylo asi takové shrnutí, momentálně mě už nic nenapadá, kdybyste chtěli cokoliv vědět, určitě se ptejte v komentářích nebo na asku :)
Jak už jsem řekla, určitě tohle bylo o mnohem lepší, než všechno naplánované s průdovcem, protože památky me samozřejmě zajímaj, ale že bych chtěla strávit Londýn jen takhle, tak to teda ne. Je to sice občas trochu o nervy, ale když už pak jste tam, tak zjistíte, že to byla celkem hračka :)
Já bych hrozně ráda někam vyjela ještě na podzim, třeba jen na 3 dny. Sice nevím kam, ale to uvidím, až podle toho, kam budou nejlevnější letenky, ale třeba Řím, Paříž, Milano..mmm..

Ještě bych vám chtěla doporučit tyto stránky, odtud jsem úplně všechno čerpala. Mají to napsané srozumitelně a hlavně všechno, fakt se tam doporučuju mrknout, pokud jedete na vlastní pěst poprvé, tak jako my :)

Máte rádi cestování na vlastní pěst nebo raději s agenturou ? :)